Live feed from My Flickr

Tuesday, January 06, 2009

Madurodom, NL

93.4 . dan sesungguhnya akhir itu lebih baik bagimu dari permulaan.
Chapter : Adh-Dhuha

The Final Journey at Netherlands

Hari ini adalah hari terakhir aku dan firdaus berada di Netherlands. Hari-hari terakhir aku, aku luangkan masa melawat Madurodom. Madurodom adalah sebuah taman yang menempatkan semua lokasi-lokasi menarik di Netherlands dalam satu taman. Bermakna dalam taman ini ada semua bangunan utama di Netherlands, tetapi dalam bentuk Miniature. Dibina lebih 50 tahun yang lalu, taman ini menempatkan bangunan-bangunan sekitar Netherlands dalam skala 1:25.

Tiket dengan harga EU20, kita dapat luangkan masa selama 1 hari di dalam taman tersebut. Kecil tetapi puas kerana banyak tempat yang boleh dilihat dalam taman ini. Aku rasa tempat ini wajib dilawati kerana ia menempatkan semua bangunan di Netherlands. So tak perlu untuk pergi seluruh negara untuk dapatkan gambaran keseluruhan Belanda.




Perjalanan aku di Netherlands tamat disini. Esok aku akan bergerak pulang semula ke UK.

Jumpa lagi

No comments:

Post a Comment