Live feed from My Flickr

Sunday, May 17, 2009

Ultraman, Canon di D Major & Classic Music

Assalamualaikum.

Aku mulakan sisipan hari ini dengan 2 topik utama pertamannya Ultraman dan keduanya Canon di D Major & Classical Music. Pelik, tetapi ini lah sisipan aku kali ini.

Ultraman
Hari ini selepas menonton cerita Ultraman semalam, aku habiskan masa membaca mengenai Ultraman. Tidak aku sangka, banyak juga generasi Ultraman yang aku tidak tahu. Bermula dengan Ultraman generasi pertama kemudian ada tambahan generasi baru yang dikenali termasuk Taro, Nexxus, Gaia, Ace, Ultraseven dan macam-macam lagi. Memang best. Itu sahaja yang mampu aku katakan selepas menonton cerita Ultraman 8 Brothers. Disebabkan tiada kerja untuk dilakukan, masa-masa aku habis untuk menonton Ultraman sehingga ke petang.


Canon di D Major & Classical Music

Entah kenapa bila Noris (rakan Phd) meletakan link di dalam YM ,aku terus minat untuk melihat dan mengetahui apa itu, Canon in D Major. Justeru, aku luangkan masa untuk menonton koleksi-koleksi funtwo yang bermain gitar untuk Canon in D Major. Pada aku lagu itu sesuai untuk dimainkan dengan gitar. Tetapi, cukup menarik minat aku menonton sehingga habis. Seleepas habis lagu tu aku mendengar koleksi classical Music yang ada dalam simpanan aku. Lama juga aku tidak mendengar lagu-lagu classic. Jika aku mahu senaraikan lagu-lagu tersebut, aku rasa cukup untuk membuatkan kalian bosan. Cukup sekadar memberitahu dua lagu kegemaran aku. Bach - Toccata and Fugue in D Minor dan Vivaldi - Spring.

1 comment:

  1. Salam.
    Hi~..
    Sy masuk blog awak pasal ptd/guru/pensyarah..
    tapi jumpa entry nih.. Minat classical eh?
    Sy suka lepas tengok citer jepon nodame.
    Lagu Beethoven's Symphony no7 dan Tchaikovsky's violin concerto best jugak...

    ReplyDelete