Live feed from My Flickr

Saturday, May 23, 2009

Sepetang di Plymouth, UK

7.205 . Dan sebutlah akan Tuhanmu dalam hatimu, dengan merendah diri serta dengan perasaan takut, dan dengan tidak pula menyaringkan suara, pada waktu pagi dan petang. Dan janganlah engkau menjadi dari orang yang lalai.
Chapter : Al-A'raf

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Dari kiri: Shue, Kak Mazni, Linda, Zarul, Firdaus, Badrul

Selepas sisipan semalam yang dianggap berat bagi sesetengah pembaca, untuk sisipan kali ini, aku cuma ingin berkongsi aktiviti yang aku jalankan petang tadi di sini.
Cuaca yang menarik di sekitar Plymouth membuatkan aku dan rakan-rakan universiti pergi ke ‘The Hoe’. Seminggu penat di makmal rasa lega bila dapatkan luangkan masa sepetang bersama mereka.

The Hoe’ merupakan kawasan terbuka dan menghadap laut, juga merupakan kawasan yang dianggap sinonim dengan kawasan Plymouth City. Jarak hanya dalam 10 minit perjalanan dari rumah aku. Untuk mendapat cerita lanjut mengenai Plymouth Hoe, lawati laman web [di sini]. Pengunjung ke Plymouth adalah tidak lengkap jika tidak melawati kawasan ini. Cuma, hari ini, cuaca agak baik membuatkan hari ini amat indah. Selalunya angin kuat dan sejuk sering menjadi cuaca utama di kawasan ini.

Oleh kerana cuaca yang baik, pada petang tadi, aku bersama Firdaus, Shue, Zarul, Kak Mazni dan Linda sama-sama meluangkan masa bergambar. Musim bunga kali ini, cuaca yang agak panas, sekitar 20 darjah Celsius, sesuai untuk aktiviti bergambar.
Nasib aku tak tendang si zarul

Sisipan gambar aku bersama-sama mereka aku telah muatkan dalam [flickr]. Setelah sekian lama di sini, aku rasa ini adalah kali pertama aku mendapat cuaca yang amat baik di sekita Plymouth.

Untuk sisipan akan datang (mungkin Selasa depan), aku bercadang untuk memuatkan pengalaman di Bournemouth, UK. Komuniti di Plymouth bercadang untuk ke Bournemouth, UK pada Isnin ini.
This picture is taken by Firdaus (dia suruh kasi kredit)

Sampai jumpa lagi. Assalamualaikum.

3 comments:

  1. best nye dpt lompat...lompat is our passion...hehe...
    cantik pemandangan di situ....
    n photo gmbr awk senyum comey lor...bykkan senyuman dalam bergambar ek pasni...huhu...^_^

    ReplyDelete
  2. aslkm bro!!
    smart2 laaa..
    kihkih...
    cyaa laa.

    ReplyDelete
  3. waduhhh kerja gilerrr...best2....bestkan lompat2 nie..woww..weather is great...hemmm u've shown some improvement in ur smile..ehheheeheheh

    ReplyDelete