Live feed from My Flickr

Tuesday, August 18, 2009

Two days at London

Dua hari di London cukup memenatkan aku. Jumaat aku bertolak dari Plymouth sampai di London dalam jam 11 malam. Aku tak la penat sangat, cuma driver (Wino) mungkin penat sikit pada malam tu. Sampai London, terus lepak dan menidurkan diri sebab keesokan harinya aku perlu bangun jam 9 pagi.
Style rambut baru: Irfan cakap style rambut 80'an. :)

Perancangan hari pertama untuk pergi ke Karnival Merdeka Malaysia tidak berkesempatan, so Zarul rancang untuk jalan-jalan sekitar London sahaja. Last aku sampai London, last year summer, so dah masuk setahun baru aku jejak kaki semula ke London. Sempat amik beberapa keping gambar. Gambar yang di atas diambil oleh Shue.

Hari pertama Sabtu 15 Ogos 2009, dari seawal pagi jam 9, aku bertolak dari Dollis Hill (Zone 3) ke Waterloo. Kos cuma £5.00 untuk pusing-pusing sekitar London dengan Underground Tube. Aku luang masa hampir 2 jam di sekitar London Eye kemudian terus ke kawasan berhampiran. Tak ingat nama tempat, tapi penat kaki berjalan.

Tengah hari, makan di Jom Makan di Telfagar Square dan terus ke Bayswater pada sebelah petang. Di Bayswater, aku sempat menghabiskan duit beli beberapa buah tangan untuk orang Malaysia. Nanti aku balik Malaysia baru aku kasi. Kalau pos, makan kos tambahan ;).

Sebelah malam aku luangkan masa ke Tower Bridge dan balik dalam jam 12.00 malam.

Cukup untuk entri di London, jumpa lagi di lain masa. Nanti aku masukkan entri berasingan untuk gambar sekitar London.

2 comments:

  1. U look different when I first saw u...huhu.... Hadiah utksy ade x?hehe...
    btw, selamat menyambut Ramadhan....raya thn ni blk x?^_^

    ReplyDelete
  2. huh london.. syok seh.. nak kirim topi yg ader loceng2 tue satu bleh? (^_^)

    ReplyDelete