Live feed from My Flickr

Saturday, February 28, 2009

Tintagel, Cornwall

Judge men's hearts, not their words.
Always seek what is true, for only such knowledge as you have can you be free.
Source: King Arthur words

Tintagel, Cornwall, United Kingdom


Kata-kata diatas aku petik dari sumber-sumber yang boleh dipercayai. Sesuai dengan lokasi kali ini. The King Arthur Castle, Tintagel, Cornwall, United Kingdom.

Untuk kali ini. Aku masukkan gambar-gambar yang aku ambil ketika aku melawat Tintagel, Cornwall, UK. Tintagel dikenali sebagai sebuah kawasan tepi laut dan berbukit bukau. Permandangan di sini adalah seperti permandangan biasa di UK. Tintagel terletak dalam kawasan Cornwall, tidak berapa jauh dari Plymouth. Hampir 2 jam perjalanan dari Plymouth ke Tintagel.

Mengikut sejarah, Tintagel adalah kawasan yang dikenali hasil dari peninggalan King Arthur. Terdapat satu Istana yang dikatakan milik King Arthur. Tempat ini sesuai untuk dilawati jika berada disekitar Cornwall, UK.

Untuk lawatan kali ini, aku pergi dengan kawan-kawan dari Universiti Plymouth.Ramai juga yang pergi pada hari itu, jika tidak silap aku yang pergi pada hari tu termasuklah rakan PhD Noris dan Suami, Shue, Kak Mazni dan budak Plymouth lain.

Secara ringkasnya, aku boleh katakan tempat ini tidak menarik seperti yang digambarkan. Mungkin masa aku pergi kurang sesuai, pada akhir musim luruh, maka bunga dan cahaya matahari tidak seperi biasa.

In case of boring or nothing to do, this is a nice place to visit.





Sisipan ringkas dari Tintagel, UK

No comments:

Post a Comment